Reklama
Rajd PTTK
Wpisany przez Administrator
środa, 08 lutego 2023 17:41

14 stycznia 2023r. odbył się kolejny rajd z PTTK. Tym razem wybraliśmy się na wycieczkę Pasmem Jazowej (Pogórze Dynowskie). Pokonując trasę autokarem, dojechaliśmy do Wiśniowej, gdzie tam już wspólnie z koleżankami oraz kolegami z sąsiednich szkół naszej gminy rozpoczęliśmy pieszą wycieczkę.

Wiśniowa położona jest w dolinie między Pogórzem Strzyżowskim a Pogórzem Dynowskim. Krajobraz tej miejscowości cechują otaczające pasma wzgórz. Naszą trasę rozpoczęliśmy od parku, gdzie maszerując aleją grabową, zwróciliśmy uwagę na neoromańską kaplicę Mycielskich z XIXw. Następnie szlakiem niebieskim, przechodząc przez most, gdzie pod nim płynie rzeka Wisłok, udaliśmy się na Pasmo Jazowej, gdzie znajduje się rezerwat Herby.

Rezerwat Herby stanowi atrakcje krajobrazową. Idąc leśnym szlakiem, minęliśmy Piaskową Górę a następnie wędrując dalej przeszliśmy przez szczyt Czarnówki 492m. oraz Spaloną Górę. Po kilkugodzinnym marszu, wyszliśmy z lasu i kierując się szlakiem niebieskim, doszliśmy do miejscowości zwanej Rzepnik. W tej wsi należy zwrócić uwagę  na stary cmentarz  połemkowski  oraz dawną cerkiew greckokatolicką p. w. św. Paraskewy z początku XX wieku, do której weszliśmy i podziwialiśmy jej imponujące wnętrze.

Po obejrzeniu ostatniej atrakcji jakim była cerkiew, zmęczeni, głodni ale szczęśliwi, wróciliśmy do Trzebowniska.

Galeria zdjęć

Angelina, Augustyn, Bogusław, Hugo,
Hugon, Paulin, Piotr, Rita, Robert,
Roberta, Sybilla

Do końca roku zostało 247 dni.
Zodiak: Byk

Akcje w szkole

Odliczanie

Do wakacji pozostało:

© 2011 Szkoła Podstawowa w Trzebownisku. Hosting dostarcza JVMHost.